معرفی دستگاه لیزر فرکشنال Co2

دستگاه لیزر فرکشنال Co2 یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از فناوری پیشرفته برای تقسیم پرتو لیزر به هزاران پرتو میکروسکوپی استفاده می کند، بنابراین تنها بخشی از پوست تحت تأثیر تابش قرار می گیرد. به عنوان مثال، می توان گفت که پوست پس از پرتو لیزر  Co2 مانند یک تصویر دیجیتال است که پیکسل ها یکی یکی ظاهر می شوند. در واقع لیزر Co2 فرکشنال محصولی بین لیزر فرسایشی و لیزر غیر فرسایشی است. لیزرهای مخرب فقط روی اپیدرم (سلول های سطح پوست)، لیزرهای غیرمخرب فقط روی درم (لایه میانی پوست) و لیزرهای دی اکسید کربن فرکشنال هم بر روی اپیدرم و هم بر روی درم موثر هستند.

دستگاه لیزر فرکشنال Co2 لایه های اپیدرم و درم پوست را هدف قرار می دهد، اما این کار را با تولید هزاران پرتو بسیار ظریف اما عمیق از اشعه انجام می دهد. هر ستون پرتو لیزری MTZ یا منطقه درمان حرارتی میکرو نامیده می شود. هر ردیف تابش لیزر اپیدرم و درم را به صورت ستونی از بین می برد. تخریب اپیدرم منجر به ریختن محتویات آن و حذف سلول های رنگدانه می شود. نتیجه تخریب پوست، واکنشی برای بازسازی و ساخت کلاژن جدید است.

روش کار با دستگاه لیزر فرکشنال Co2

دستگاه لیزر فرکشنال Co2 با انتشار یک پرتو لیزر تک رنگ با طول موج مشخص به اپیدرم و درم پوست عمل می کند. لیزرهای فرکشنال با تولید هزاران ستون پرتوی بسیار ظریف سطح پوست را هدف قرار می دهند. هر ستون پرتو لیزری MTZ یا منطقه درمان حرارتی میکرو نامیده می شود.

لیزرهای فرکشنال حد واسط بین لیزرهای مخرب (آبلاتیو) و لیزرهای غیرمخرب (غیر ساینده) هستند که در آن تنها بخشی از پوست تحت تأثیر تابش قرار می گیرد. لیزرهای مخرب فقط روی اپیدرم پوست، لیزرهای غیرمخرب فقط روی لایه درم پوست موثر هستند و لیزرهای فرکشنال هم روی اپیدرم و هم درم را تحت تاثیر قرار می دهند. در واقع لیزر CO2 فراکشنال روشی برای لایه برداری عمیق پوست است که در نهایت پوست های مرده تیره و غیرقابل ترمیم را از بین می برد و امکان بازسازی و ترمیم پوست را به همراه دارد.

 

دستگاه لیزر فرکشنال Co2 روش غیر جراحی است

از سال 1995 تا به امروز، دستگاه لیزر فرکشنال Co2 معمولی بهترین روش غیرجراحی برای از بین بردن چین و چروک های پوست و صاف کردن گودی های صورت محسوب می شود. لیزر CO2 معمولی ظاهری جوان و منحصر به فرد به صورت می بخشد و پوست را بسیار مقاوم و یکدست می کند.

اما عوارض جانبی آن غیرقابل انکار است، زیرا بهبودی پوست تا 2 هفته طول می کشد. در طول دوره بهبودی، پانسمان صورت لازم است و قرمزی پوست به مدت 4 یا 6 ماه باقی می ماند. حتی با پوست ایرانی هم می توان تیرگی ناشی از لیزر را دید که تحمل آن برای بیماران سخت است.

آخرین تکنولوژی درمانی که دستگاه لیزر فرکشنال Co2 نام دارد، زمان بهبود و بهبودی پوست را بسیار کوتاه می کند و سایر عوارض لیزر درمانی را از بین می برد. در سیستم‌های لیزر فرکشنال، پرتوها به بخش‌های میکروسکوپی کوچک‌تری تقسیم می‌شوند و وقتی به پوست برخورد می‌کنند، قسمت‌های کوچک‌تر پوست بین ریز اشعه‌ها با لیزر تماس پیدا نمی‌کنند و سالم می‌مانند.

لیزر فرکشنال با لیزر Co2 معمولی تفاوت دارد زیرا نیازی به بیهوشی ندارد، بیماران می توانند اثر لیزر را بدون پماد بی حس کننده تجربه کنند و بعد از لیزر فرکشنال نیازی به بانداژ نیست. حتی بعد از دو یا سه روز هم می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. معمولاً درمان لیزر فرکشنال CO2 برای رسیدن به اثر مطلوب نیاز به 4 تا 6 جلسه درمانی دارد که با توجه به تشخیص پزشک و نوع پوست افراد مختلف، اثر خاص آن متفاوت است.

 

کاربرد دستگاه لیزر فرکشنال Co2

دستگاه لیزر فرکشنال Co2 قوی ترین تجهیزات برای جوانسازی و تحریک کلاژن پوست با حداقل عوارض جانبی، بالاترین کارایی و کمترین زمان می باشد.

» جوان سازی پوست

» خطوط ریز و چین و چروک را از بین ببرید

» خطوط خنده و خطوط اخم را از بین ببرید

» ضخامت و استحکام پوست را افزایش می دهد

» از بین بردن شلی پوست

» آسیب های ناشی از آفتاب و افزایش سن را درمان می کند

» بهبود زبری سطح پوست و باز شدن منافذ پوست

» برداشتن اسکار آکنه، بخیه، جراحی، فروش و موارد دیگر.

» لکه های پوستی و کک و مک های ناخواسته را از بین ببرید

» درمان ترک های پوستی

» جلوگیری از پیری پوست

» از بین بردن ضایعات عروقی

» منافذ باز پوست را می بندد و سلولیت را از بین می برد

» سفت و نرم کننده پوست

» افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

 

مزایای دستگاه لیزر فرکشنال Co2

      • دستگاه لیزر فرکشنال Co2 تنها در چند دقیقه کانال های میکرونی ظریفی را در پوست ایجاد می کند.
      • دستگاه های لیزر فرکشنال Co2 نسبت به سایر روش های تحریک کلاژن تهاجمی کمتری دارد و افراد در حین این عمل درد کمتری را احساس می کنند.
      • لیزر CO2 فرکشنال عارضه خاصی ایجاد نمی کند به همین دلیل برای همه افراد با مشکلات پوستی و انواع پوست قابل استفاده است.
      • لیزر فرکشنال Co2 علاوه بر افزایش کلاژن پوست، اثر لایه بندی قوی نیز دارد.
      • برای تحمل درد در حین عمل، قبل از لیزر دی اکسید کربن فرکشنال می توان از پماد بی حس کننده برای بیهوشی ناحیه مورد نظر استفاده کرد.
      • از لیزر دی اکسید کربن فرکشنال نیز می توان برای رفع آکنه بدن استفاده کرد.
      • دستگاه لیزر فرکشنال Co2 علاوه بر افزایش کلاژن پوست می تواند به طور موثر لک های سطحی را از بین ببرد یا حتی از آن جلوگیری کند.
      • زمان نقاهت این جراحی کوتاه است و تمام زخم ها و تورم های پوست در عرض یک هفته از بین می روند.
      • در طی چند جلسه، فرد به نتایج مطلوب و مطلوب می رسد و نتایج از همان جلسه اول مشخص شده است.
      • مزایای ذکر شده در بالا منجر به کاربردهای متنوع این دستگاه لیزر و افزایش میزان موفقیت و رضایت از نتایج به دست آمده با استفاده از این دستگاه شده است.

 

مراقبت های لازم پس از درمان لیزر فرکشنال CO2

مراقبت قبل از درمان از دستگاه لیزر فرکشنال Co2 و مراقبت های بعد از درمان به همان اندازه مهم است. زیرا بدون در نظر گرفتن این موارد نمی توان به نتایج مطلوب امیدوار بود. از جمله این مراقبت ها می توان به نکات زیر اشاره کرد:

      1. برای محافظت از پوست در برابر آسیب های مضر خورشید از کرم استفاده کنید
      2. پوست ناحیه درمان را تمیز نگه دارید
      3. از محصولات آرایشی سنگین روی پوست خود استفاده نکنید
      4. 24 تا 48 ساعت اول ناحیه درمان را یخ بزنید
      5. برای جلوگیری از ایجاد اکنه به طور مرتب از پمادها یا کرم های تجویز شده توسط متخصص استفاده کنید
      6. تا 24 ساعت پس از درمان از فعالیت هایی مانند شنا و ورزش های شدید خودداری کنید

با رعایت همه این موارد می توانید در مدت کوتاهی به نتایج دلخواه خود برسید و پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

 

دوره نقاهت پس از درمان لیزر فرکشنال CO2

طراحی دستگاه لیزر CO2 از فناوری پیشرفته مدرن استفاده می کند. بنابراین، کسانی که از آن برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کنند، هیچ عارضه جانبی جدی را تجربه نخواهند کرد. حداکثر دوره بهبودی برای بیماران 5 تا 7 روز است. در این مدت ممکن است احساس سوزش بسیار خفیفی در ناحیه درمان داشته باشید. علاوه بر این، در برخی از بیماران ممکن است به صلاحدید پزشک به عنوان بی حس کننده و ضد درد استفاده شود. در نتیجه روند درمان و دوره بهبودی بیمار بدون درد و بدون درد است.

نتایج مثبت بلافاصله پس از درمان و پس از جلسات درمانی با این دستگاه قابل مشاهده است. البته بهتر است یک هفته یا بیشتر صبر کنید تا نتیجه نهایی را ببینید. نتایج بعد از درمان و در طول اولین درمان بسته به شدت مشکل و نوع پوست بیمار متفاوت خواهد بود.